Kód oboru 78-42-M/06
Délka studia 4 roky, ukončeno maturitní zkouškou
obor nevyžaduje stanovení zvláštních zdravotních požadavků; škola není bezbariérová, což znemožňuje pohyb osob na invalidním vozíku
Charakteristika oboru
- odborné a umělecké předměty (eurytmie, dějiny umění, umělecká fotografie, ročníkové divadlo, ročníkové práce…)
- široký všeobecně vzdělávací základ
- ve třetím ročníku výběr ze dvou specializací: humanitní a přírodovědné
- kurzy a praktika – biologické, zeměměřičské, sociální, profesní praktikum
Cílem vzdělávání tohoto oboru je celostní osobnostní rozvoj žáka. Vedle prohloubení obecně vzdělávacích předmětů se mladý člověk setkává s tématy, která otevírají možnost morálního růstu, kultivace estetického cítění a praktického uchopení světa. Díky zvolenému zaměření získá absolvent významné předpoklady pro další vysokoškolské či vyšší odborné studium.
Podrobnější specifikace
- Obor Kombinované lyceum je zcela nový typ studia, vycházející z progresivních trendů vzdělávání ve světě.
- Poskytuje široký základ pro další vzdělávání s důrazem na vnitřní motivaci.
- Je určen žákům se zájmem o humanitní a přírodovědné obory, cizí jazyky a umělecké disciplíny.
- Předpokládá se, že absolvent bude pokračovat ve studiu na vysokých nebo vyšších odborných školách příslušného zaměření.
- V rámci celostního vzdělávání doplňujeme výuku disciplíny: fotografie, práce se dřevem, knihvazačství, pěvecký sbor, dramatická výchova, biologicko-ekologické, sociální, profesní, sportovní a zeměměřičské praktikum.
- Studenti se zapojují do procesu poznávání, vytváření si i vlastních závěrů či stanovisek a prezentování různých samostatných prací.
- Škola poskytuje všeobecné vzdělávání, k němuž se přidružují ve druhé polovině vzdělávání předměty, jež poskytují základy pro další odborné zaměření na určité typy VŠ nebo VOŠ (humanitního či přírodovědného zaměření).
- Od 3. ročníku si student povinně volí humanitní nebo přírodovědné zaměření. Součástí vzdělávacího obsahu jsou tedy také základy odborného vzdělání podle zvolené specializace, které plní průpravnou funkci k předpokládanému vysokoškolskému nebo vyššímu odbornému studiu.
- Humanitní zaměření – profilujícími předměty jsou: pedagogika, psychologie, sociální práce a komunikace.
- Přírodovědné zaměření – profilujícími předměty jsou: matematika, biologie, chemie a fyzika.
- Věda pro nás není přejímáním informací, ale zkoumáním a objevováním. Učíme se důkladně pozorovat, přesně popisovat, vyvozovat závěry, nacházet souvislosti, zákonitosti, nebo i praktické aplikace.
- Cílem studijního oboru je komplexní rozvoj osobnosti žáka a jeho vybavení potřebnými vědomostmi, dovednostmi i praktickými zkušenostmi, které umožní jeho úspěšné další studium, položí základy k celoživotnímu vzdělávání, vytvoří předpoklady k tvůrčímu a aktivnímu uplatnění v praxi a zvýší jeho adaptabilitu na nejrůznější budoucí pracovní a životní situace.