Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace
Tématický okruh: Číslo a početní operace
Téma: Obchod/otázka peněz jako platidla, měna
Ročník: 3.
Anotace: Navážeme na směnný obchod a nenásilnou formou hry dojdeme k nutnosti vzniku peněz jako platidla. Žáci pracující ve skupinách si vytvoří vlastní měnu. Dokážou obchodovat při jednoduchých transakcích, platit správnými bankovkami a dohlédnout na správné vracení peněz obchodníkem.
Očekávaný výstup a klíčové kompetence: Žáci si uvědomují požadavek vzniku peněz jako platidla, dokážou si vytvořit vlastní měnu, vytváří se jejich vztah k penězům, pojetí hodnoty peněz.
Klíčová slova: Obchodování, hodnota zboží, cena, měna, mince, papírové peníze, vracení peněz
Druh učebního materiálu: Pracovní list, makety zboží, makety platidla
Autor / vytvořeno: PhDr. Iveta Machutová/prosinec 2012