Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací obor: Chemie
Tématický okruh: Obecná a anorganická chemie
Téma: Hydroxidy
Ročník: 9.
Anotace: Aktivita slouží k upevnění učiva na téma vlastnosti a názvosloví hydroxidů. Určeno pro práci jednotlivců nebo dvojic.
Očekávaný výstup a klíčové kompetence:
Žák:
- rozlišuje chemické prvky a chemické sloučeniny a pojmy užívá ve správných souvislostech.
- rozliší výchozí látky a produkty chemických reakcí, uvede příklady prakticky důležitých chemických reakcí, provede jejich klasifikaci a zhodnotí jejich využívání
- porovná vlastnosti a použití vybraných prakticky významných oxidů, kyselin, hydroxidů a solí a posoudí vliv významných zástupců těchto látek na životní prostředí
- orientuje se v přípravě a využívání různých látek v praxi a jejich vlivech na životní prostředí a zdraví člověka
Klíčová slova: Hydroxidy, názvosloví hydroxidů, důležité hydroxidyDruh učebního materiálu: Pracovní list
Autor / vytvořeno: Ing. Dagmar Berková / duben 2011