Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace

Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace

Tématický okruh: Číslo a početní operace

Téma: Obchod/otázka peněz jako platidla, měna

Ročník: 3.

Anotace: Navážeme na směnný obchod a nenásilnou formou hry dojdeme k nutnosti vzniku peněz jako platidla. Žáci pracující ve skupinách si vytvoří vlastní měnu. Dokážou obchodovat při jednoduchých transakcích, platit správnými bankovkami a dohlédnout na správné vracení peněz obchodníkem.

Očekávaný výstup a klíčové kompetence: Žáci si uvědomují požadavek vzniku peněz jako platidla, dokážou si vytvořit vlastní měnu, vytváří se jejich vztah k penězům, pojetí hodnoty peněz.

Klíčová slova: Obchodování, hodnota zboží, cena, měna, mince, papírové peníze, vracení peněz

Druh učebního materiálu: Pracovní list, makety zboží, makety platidla

Autor / vytvořeno: PhDr. Iveta Machutová/prosinec 2012

Ke stažení: doc, pdf